Monday, January 5, 2009

ohh. rupa rupannya....

Kacang soya, atau produk seangkatan dengannya....

Mula2 seperti tidak percaya, rupa2nya bahaya juga jika kita mengambil soya secara berlebihan. Sama2 baca kajian ini.......

Soya mengandungi phytoestrogen (estrogen yang terdapat dalam tumbuhan) dan phytic acid. Soya dapat melembutkan kulit, buatkan kulit putih gebu kerana ada hormon wanita estrogen dalamnya. tapi kalau diminum berlebihan, phytoestrogen ini akan menggangu keseimbangan hormon estrogen yang sedia ada dalam tubuh wanita dalam tempoh kitar haid mereka. Estrogen mengawalatur pertumbuhan dan kesihatan payudara, ovari dan rahim wanita. ketidakseimbangan hormon ini dengan pengambilan soya berlebihan akan menggangu pengawalaturan sel2 berkenaaan seterusnya sel2 tersebut akan akan "kacau bilau" dan seterusnya sel2 itu akan menjadi kanser... bagi lelaki, meminum soya berlebihan akan merencat hormon testosteron mereka disebabkan paras estrogen yang tinggi seterusnya mengganggu "kejantanan lelaki" tersebut.

Phytic acid yang tinggi dalam soya akan menghalang penyerapan minarel2 penting kedalam badan seperti zat besi, magnesium, calcium dan phosporus (phosphate) sterusnya kekurangan minarel tersebut akan dialami

kalau tak percaya cuba cari kat google pasal hidden truth of soy

Lagi satu minuman yang sangat memudaratkan bagi wanita dan seluruh umat Islam

Coke yang dicampur dengan Ajinomoto akan menghasilkan satu bahan yang mengkhayalkan dan boleh digunakan untuk merelakan seseorang wanita menjemput kita ke katil. Siap perempuan itu akan terlalu ghairah. Ini berlaku terhadap mangsa2 rogol di kelab2 malam. Nampak sangat Coke adalah 'invisible poison' yang digunakan Yahudi merosakkan Goyyim/Gentiles (orang bukan Yahudi yang dikatakan paria oleh mereka).

Fakta kedua, Coke memang kurang gula, tetapi Coke mengandungi aspartam (pemanis tiruan) yang sangat tinggi. Aspartam merupakan intermediate asid amino, asid aspartik. dalam mana2 molekul biokimia yang merupakan intermediate adalah tak stabil dan akan bergabung dengan molekul protein atau DNA kita menjadikan protein atau DNA kita abnormal, seterusnya menyebabkan tumor dan kanser.

1 comment:

sickchild said...

feberet aku minum coke.
2 botol besa aku leh abeskan sehari. rajin gila pegi mcd beli medium coke then refill lebih 7 kali.

dulu time keje mcd je letih sket minum coke.

haha.
abesla aku.